Waarom Pinterest onderdeel zou moeten zijn van jouw content marketingstrategie.

Waarom Pinterest onderdeel zou moeten zijn van jouw content marketingstrategie.

Door Pinterest in je contentmarketing op te nemen of kiest voor het Pinterest uitbesteden, trek je meer bezoekers naar de blog en website van jouw bedrijf. Pinterest biedt een verscheidenheid aan tools voor zakelijke accounts waarmee je jouw merk kunt promoten en contact kunt leggen met potentiële klanten.

Door Pinterest in jouw content marketingstrategie op te nemen, kun je potentiële klanten naar jouw blog trekken. Op Pinterest is een breed scala aan bedrijven te vinden. Merken gebruiken het om hun bedrijf te promoten en in contact te komen met andere Pinterest-gebruikers en potentiële klanten.

Pinterest kan je helpen jouw merkbekendheid te vergroten, bezoekers naar jouw website te trekken en jouw producten en diensten te promoten. De meeste mensen op Pinterest zijn op zoek naar ideeën of antwoorden of ideeën. Het is een gemakkelijke manier om reclame te maken voor de oplossingen van het merk. Dit kan je als bedrijf zelf doen of je maakt de keuze voor het Pinterest uitbesteden aan social media marketeers.

Met Pinterest Analytics kun je zien wat mensen vastzetten op zowel je profiel als de website van je bedrijf. Nadat u uw account heeft gemaakt en deze heeft gekoppeld aan de website van uw bedrijf, kunt u precies bekijken in welke pins uw volgers op uw website geïnteresseerd zijn. U kunt ook zien hoeveel gebruikers op pinnen in uw profiel klikken om naar de website van uw bedrijf te gaan.

Rich Pins is absoluut een van de handigere tools die Pinterest heeft voor zakelijke accounts. Hiermee kunt u meer context en relevante informatie aan uw pinnen toevoegen. Er zijn verschillende soorten rijke pinnen die beschikbaar zijn: app, product, recept en artikel. Dit is een effectieve manier om een stukje informatie voor uw blogpostartikelen te geven om meer lezers naar uw website te trekken en hen ertoe te brengen op uw call-to-actions te klikken.

Met de bewaarknop kunnen mensen de inhoud van uw website rechtstreeks op hun Pinterest-profiel opslaan. Wanneer u deze functie op uw blog installeert, kunt u uw afbeeldingen rechtstreeks aan Pinterest linken en dit stelt uw publiek in staat om met hun eigen persoonlijke volgers te delen wat ze op uw website leuk vinden.

Deze mogelijkheid is een effectief hulpmiddel om zelf het bereik van uw bedrijf te vergroten en nieuwe bezoekers naar uw website te trekken of bedrijven kiezen ervoor om hun Pinterest uit te besteden.

Met Widget Builder kunt u de Pinterest-pagina van uw merk promoten op uw blog of website. De knop Opslaan is een uitbreiding van de Widget Builder. Andere beschikbare widgettypen zijn de volgknop, de pinwidget en de profielwidget.

Met de Widget Builder kun je een van je contentmarketing kanalen promoten, de betrokkenheid bij je huidige volgers vergroten en nieuwe volgers naar je Pinterest-profielpagina trekken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *